Lektion

Läs det här jävligt noga nu, för det här är en av de viktigaste sakerna att komma ihåg när du går igenom ditt liv.
Läs det flera gånger, pränta in det i huvudet. Du kanske tror att det inte är så men du kommer få lära dig det förr eller senare så ju förr du verkligen förstår att det är så, desto mindre kommer du skada dig när det slår ner på dig.

Lita aldrig på någon annan än dig själv. Aldrig.


Du är den enda personen i ditt liv som du alltid kan luta dig mot. Det bara är så. Jag är inte en pessimist även om det här låter jävligt pessimistiskt. Det är bara fakta.
Du kommer lära dig det du med.

Förhoppningsvis har du en familj att känna dig trygg i också, ska du lita på någon annan så lägg tilliten hos dem.

De vet och förstår mer än du tror.

Du finns alltid där och det gör förhoppningsvis din familj också.




Och en sak till;


Kommentarer
Skrivet av Sara

Sv: Om jag skulle berätta världen ur min synvinkel de senaste tio åren skulle ingen tro mig för att jag har varit så insluten i min roll som duktig flicka. Jag har slutat försöka berätta, jag tänker inte dra in psykologer och mentalvård. Det är inte konstigt att jag tappar greppet om verkligheten ibland när jag har försökt komma över ett självmord, anorexian och varit med om mobbning i alla former men det finns mycket mer att säga än så. Jag tror att det inte finns inget som kommer att få mig att sluta gråta mig till sömns, allt jag vet är att jag kan bara fortsätta andas tills fasaden rasar ner.

2009-11-24 @ 15:57:40
Blogg http://borttappadevingar.blogg.se/
Skrivet av Jennie

jag har svårt att lita på mig själv , men lättare att lita på andra . kanske det låter konstigt . och jag har svårt att tro att det kommer att ske någon förändring ..

2009-11-24 @ 20:03:19
Blogg http://arebeautiful.blogspot.com
Skrivet av Sara

Sv: Jag vill inte gå in så mycket djupare. Egentligen kan det inte bli bättre än så här, men det finns något i mig fortfarande som vill tro att världen är mer än sova, vakna, äta, konsumera och begära konkreta materia (sånt som jag vet att jag kan få).

2009-11-24 @ 21:03:51
Blogg http://borttappadevingar.blogg.se/

Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig

Mailadress (publiceras ej)


Din egen blogg/hemsida


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0