Nya tag

Ok, nu är jag sent uppe idag igen men anledningen till det är att jag somnade riktigt sent i natt. Runt tre tror jag det blev. Låg och vred och vände på mig och kom på att det var väldigt längesen jag var på yoga, så jag provade att göra ...vad fan heter den nu igen... Dödsstilla position tror jag. Iaf den "ställning" där man slappnar av mest. Man ligger i princip bara på rygg och försöker känna efter vilka kroppsdelar som spänner sig, för att kunna slappna av i precis hela kroppen. Låter musklerna runt ögonen slappna av, munnen får gapa lite, ryggen och korsryggen får sjunka ner mot underlaget, händerna ligga öppna med handflatorna uppåt, osv, osv. Och så det viktigaste av allt förstås: andas djupt och med jämna andetag ner i magen. Det funkade faktiskt, kände att jag började bli trött redan efter fem minuter.
På morgonen halv åtta ringde telefonen så jag fick ta ett samtal om kommande resa, vilken blir imorrn. Då kände jag att jag behövde sova lite till, så ställde klockan på nio och snoozade till tio. Drömde om bussresekrångel... Nu är jag uppe any how, har druckit två koppar kaffe för att få i mig koffein innan jag ska ut och springa (koffeinet tar jag väl av gammal vana, innan tog jag det i tabletter). Vädret är vackert så ska passa på att sola lite också om solen är så snäll att stanna framme.
Jag tror inte att morgonångesten har vart lika stark idag, men jag känner mig avtrubbad. Eller bedövad kanske. Bättre än att känna sig vissen i alla fall.

Just det! Koffe och Madde; jag glömde lägga till en sak på listan igår - gitarren måste jag ju öva mer på!:)

Har inte lyssnat på så mycket musik det senaste, ingen Metallica alls. Vad dum jag kände mig när jag kom på det, Metallica har ju varit min klippa förr och hjälpt mig när jag vart nere. Hur kunde jag glömma att musiken är det som helar mest?

Sen blir det nog gymmet tror jag. Om man orkar med att vistas bland alla grymtande hormonstinna tonåringar och besserwissers.

Peace out!

Kommentarer
Skrivet av Twiggy

Hej hej! Nej det svaret har nog inte kommit fram till mej för jag har inte raderat något. Hmm.

Jo, vi ska hem till mina föräldrar och de vet ju inte om hur jag mår så det blir till att spela glad och sådär vilket tar mycket på kraften av mej, men det ska nog gå att överleva det också. Glad påsk till dej.

Kram

2010-04-01 @ 12:59:42
Blogg http://www.metrobloggen.se/twiggy

Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig

Mailadress (publiceras ej)


Din egen blogg/hemsida


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0