Egenskaper

Jag hoppas (och jag antar) att det är värt det. De sidor jag sett av personen i fråga skrämmer mig. Jag fick en bild av denna person och trodde att den var en fin och bra människa, nu är jag inte så säker längre. Det jag har sett är ett starkt narcissistiskt drag samt tunnelseende, att denna enbart kan tänka på sig själv och vägrar se något ur ett annat perspektiv. Ett sjukligt beteende och ibland tecken på psykologiska problem som får denna att nästan verka omänsklig. Skapar fiender som inte existerar i verkligheten, utan som bara finns i dennes huvud. Vägrar inse att personen själv är den enda fienden den någonsin kommer ha. Så mycket kan gå fel om man inte förstår att problemet inte ligger hos andra, utan hos en själv. Men jag hoppas, det gör jag verkligen, att personen i fråga ger lika mycket som den tar, och det vill inte säga lite. Att denne har egenskaper som väger upp detta mer än tillräckligt. Om dessa egenskaper inte gör det kommer den aldrig lyckas med något, utan alltid vara koncentrerad att hitta fel hos andra. Mogna och utvecklas är två nyckelord för att garantera sin överlevnad i den här världen.

Jag hoppas verkligen att det är värt det.

Kommentarer

Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig

Mailadress (publiceras ej)


Din egen blogg/hemsida


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0