Alla pratar om hur jobbigt det är med snö...

Jag älskar det! Jag blir som ett litet barn på nytt! Kom just in efter att ha inspekterat det 150 cm höga lagret med snö i trädgården. På vissa ställen är ju snön nästan tre meter hög! Hoppade ner i en av högarna från taket, bara för att. Men vi ska alltid klaga, vi blir aldrig nöjda. Antingen är det för lite snö eller så är det för mycket snö. Antingen är det alldeles för kallt eller så är det för varmt för att vara vinterhalvåret. Vi bor ju för fan inte i Sibirien! Vi har en helt underbar vinter som vi inte sett maken till på säkert tio år!
Okej, det är väl en sak om ens hus t.ex drabbas av skador, eller om man inte kan ta sig till jobbet (när man gick i skolan var ju sådana här vintrar det bästa man visste, kunde ju finnas chans att man slapp gå till skolan!) men om man bara ska klaga för klagandets skull så lägg ner.
För övrigt tror jag att det där med global uppvärmning orsakad av människan bara är rent jävla skitsnack. Naturen har sin gång och vi kan helt enkelt inte acceptera att vi inte kan påverka den, att det inte alltid kommer vara som det är nu. Självklart har vi inverkan på naturen, men då snackar jag om miljöförgiftning, utrotning av djurarter, skövling av regnskogen, osv.
 
 


Kommentarer
Skrivet av sovereign

I detta kalla väder har jag också börjat tvivla på den växthuseffekten (som beror på oss) :p

2010-02-21 @ 20:35:48
Blogg http://ssovereign.blogg.se/

Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig

Mailadress (publiceras ej)


Din egen blogg/hemsida


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0