Min kropp försöker säga mig någonting

Jag har börjat dricka öl (typ 2006 iofs, men relativt nyligen), kaffe, äta paprika, osv osv. Alla de där grejerna man HATADE när man var mindre! "Neeeejdå, jag ska aldrig börja dricka kaffe, det är ju skitäckligt!". Jag håller fortfarande fast vi att det är rätt äckligt, dricker det med en tredjedels mjölk och rätt mycket råsocker, men jag kan stå ut med smaken i alla fall. Är det min kropps sätt att försöka säga till mig att jag börjar bli stor nu? Att jag börjar bli vuxen?
Öl är ju bara gött, speciellt riktigt mörk öl (och whiskey, det ska vi inte ens tala om, love it!) Paprika kan vara okej så länge den inte är grön. Det är ju dessutom jäkligt nyttigt. Men kaffe? Varför? Det luktar jättegott som bönor och det är gott som fan i negerbollar, men att dricka det? Det smakar ju inte alls lika gott som det luktar!
Nej, jag är inte vuxen. Jag skyller på att 1: det gör mig pigg nu när jag inte går på en massa kosttillskott och 2: eftersom jag äter så konstigt så stannar magen av, kaffe får igång den igen!
En sak är i alla fall säker; kapris hatar jag fortfarande. Ett vidrigt jävla påfund, smakar unket havsvatten!

Fuck kapris


Kommentarer

Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig

Mailadress (publiceras ej)


Din egen blogg/hemsida


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0