Rörelse

Nu är jag trött på att bara vara hemma och göra ingenting. Det är skönt att ha stressat av nu, känner mig inte alls lika stressad och deppig som när jag kom hem från Stockholm. Det var verkligen inte min grej, Stockholm... Alldeles för högt tempo, alldeles för mycket folk på en och samma gång och attityden där passade mig inte alls. Är verkligen ingen storstadsmänniska. Hoppas på att Göteborg erbjuder ett lugnare tempo. De har ju dessutom en generellt dålig humor där, precis som jag!
Idag ska jag till gymmet och träna lite lätt, bara löpband och lite för mage och korsrygg. Sedan ska jag vidare till Tjejjouren i Jönköping och prata med dem där om man kan få bli volontär, det verkar ganska lovande. I morgon, onsdag, är det studievägledaren som gäller. Måste ha reda på massa saker nu om hur det går till att plugga vidare. Har ju inte en susning om vad det innebär egentligen, tanken att plugga vidare har aldrig slagit mig.

Igår var jag på yoga, det var väldigt skönt! Skrattade lite åt mig själv när jag tänkte på hur aggressivt jag kört ner till stan för att komma till yogan. Iron Maiden på högsta volym, kan inte påstå att jag höll hastighetsgränsen, varvade motorn när de sega asen på parkeringen inte visste vilken sida de skulle hålla sig på, osv. Sprang in till lokalerna, stämplade kortet, och sen skulle man alltså försöka varva ner och andas lugnt? Men det gick bra i alla fall. Det kommer bli en rutin för mig att gå på yoga, kan nog vara väldigt nyttigt.

Så nu har saker och ting satts i rörelse, livet är på väg åt rätt håll.
Nu vet jag vad jag vill åtminstone.


Kommentarer
Skrivet av Maria

Vilken fin bild i headern:)

2010-02-02 @ 13:53:22
Blogg http://mariaelisabethristo.se

Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig

Mailadress (publiceras ej)


Din egen blogg/hemsida


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0