Tjejjouren

Har börjat volontera på Tjejjouren i Jönköping, var där igår och pratade med dem. Ska bli jättekul att få jobba där. Ja, eller kul och kul, det där kan ju lätt misstolkas. Det är ju givetvis tråkigt att sådana jourer behövs och det är hemskt vad vissa har vart med om, men det ska bli roligt och framför allt intressant att få jobba med människor!
Känns som att jag äntligen har hittat mitt kall i livet, nu vet jag vad jag vill göra och vad jag ska satsa på. Får en sådan kunskapstörst, vill suga åt mig allt som finns om personlighetsstörningar, ätstörningar och om psykologi i allmänhet!
Ser det här som den bästa start man kan få om man vill jobba med människor, framför allt med unga tjejer och personer som har det svårt.

Man kan gå på föreläsningar, kurser och utbildningar genom tjej/kvinnojouren och jag ämnar att gå så många jag bara kan!
Fan vad bra det här känns, nu är jag på G!


Kommentarer
Skrivet av Mella

Vad gött att du funnit "ditt" här i livet=) Hoppas att det blir mkt givande o trivsamt för dig!



Nä vi fick ta bort henne pga sjukdom. Skitsvårt men jag tog bort henne innan hon hann börja lida o få allt för ont så på så sätt känns det okej. Tack, vad snällt att du tror så gott om mig o mitt handhavande m hundar=) Det är ju "mitt" kall här i livet så jag suger åt mig all kunskap jag kan inom det området;)



Jajjemen, jag har kontakt m familjen, lr mamman iaf. Jättetrevlig tjej o lätt att prata m o så hon kan fortsätta följa prinsen via nätet o tele=) Vi hoppas på att ses någon gång t våren o så när vädret blir bättre men som du skrev, det är ju en bit emellan oss dock.



Precis, viktigt att hitta en motivation! Ja visst är det jättesvårt ibland o jag vill bara skita i allt o försvinna men då kryper jag ner i sängen m prinsen o kramar honom. Men jag har kommit en lång bit på vägen. Jag har ju min älskade prinsessa Madelli här i närheten o vi stöttar varandra. Hon är fantastisk!



Vad ska du hitta på idag då? Själv har vi redan tagit långpromenaden i det fina vintervädret=)



Tjingeling!

2010-02-24 @ 11:03:49
Blogg http://houndrox.blogg.se/
Skrivet av Madelli

Gör det =))



2010-02-24 @ 12:27:09
Blogg http://madelli.blogg.se/

Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig

Mailadress (publiceras ej)


Din egen blogg/hemsida


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0