Fanfanfan

Jag hade inte hört hela låten innan, lyssnar mest på hans gamla låtar. Letade upp den på Spotify och såg till att lyssna på texten ordentligt. Herregud, känns som att det stämmer in så jävla väl på det där.
I princip hela låten känns som den handlar om just det.
Jag har nog inte insett hur kär jag var.
Ibland saknar jag dig så mycket, jag önskar att vi kunde göra om allt från början. Önskar att du kunde ge mig en helt ny chans, glömma hur jag var då. Glömma alla fel jag gjorde, hur destruktiv jag var.
Sista perioden försökte jag vara glad, inte visa de dåliga sidorna som fått dig att undvika mig.
Det som fick mig att bryta helt var att jag inte orkade hålla upp en fasad för dig.
Jag var inte på bra humör, jag orkade inte låtsas det för att du skulle vilja prata med mig.
Jag ville inte vara en börda och huvudvärk, jag ville att du skulle tänka på mig och känna det där man känner i magen när man tycker om någon.

Jag ångrar inte att jag bröt kontakten, det fanns inget annat att göra.
Jag vill inte kunna göra det ogjort.
Jag vill bara kunna uppleva det där igen, som det var i början.

Du måste verkligen ha vart speciell, eftersom jag drömmer om dig - väldigt sällan nu, men det händer. Eftersom jag uppenbarligen inte kunnat "gå vidare", om man nu kan säga så om något som aldrig blev något.



Fast jag inte sett dig på så länge
Tänker jag på dig ibland
Det var nånting som fastnat på mig
nåt som aldrig helt försvann
Fanfanfan det skulle varit du
Fanfanfan det skulle varit du

Fick jag spela om partiet
Fick jag chansen en gång till
Fick jag vrida tillbaks tiden om dom gav mig en ny giv
Fanfanfan det skulle varit du
Fanfanfan det skulle varit du

Alla klockor, körer
Alla himlens orglar skulle varit för oss
Alla trummor och trumpeter
Alla sagor, alla under
Allt på en och samma gång
Fanfanfan det skulle varit du

Fast det var så kort romans
var det nåt jag borde ha förstått
Såna chanser kommer en gång bara
Aldrig att dom kommer två
Fanfanfan det skulle varit du
Fanfanfan det skulle varit du 


Kommentarer
Skrivet av Jennie

ta hand om dej !

jag känner också igen mej ..

2010-01-06 @ 12:32:07
Blogg http://arebeautiful.blogspot.com

Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig

Mailadress (publiceras ej)


Din egen blogg/hemsida


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0