Get your shit straighten out!

Det är skönt att ha blivit av med den värsta depressionen, man kan nästan påstå att jag är mig själv (vem nu det är) helt och hållet igen. Nästan. Det finns fortfarande det som hänger över mig, som gör att jag blir arg på mig själv. Jag försöker och försöker att göra något åt det men misslyckas hela tiden. Kanske inte lika grova misslyckanden som förr, men det är en annan sak nu. Nu har jag vänjt mig (vänjt/vant, vilket är korrekt uttryck?) vid mindre och måste kämpa hårdare. Ska bli oerhört skönt att börja träna igen, börja med gruppträningspass så jag får kondition och framför allt koordination, det är helt obefintlig!
Känner mig som en säck när jag inte rör på mig, vill känna mig sund och frisk och stark! Humöret får verkligen en boost när man tränar, springer och kämpar, dags att utnyttja den kropp man fått, vad ska man annars med ett par ben och armar till?

Känner mig så obekymrad just nu, kan inte fatta att jag inte ens vågade försöka må bättre för bara ett par veckor sedan. Livet är för kort för att vara rädd för att vara glad! Det kan man dock inte alltid inse när människor säger det till en, man måste fatta det själv. Man måste våga göra något åt det.

Hur kunde jag vara rädd för att må bra? Det är inte klokt.



Kommentarer
Skrivet av Sara

Vad bra att du är på bättringsvägen! :)

2010-01-27 @ 20:20:32
Blogg http://borttappadevingar.blogg.se/
Skrivet av Lianna

Hejsan tjejen! Känns som om det var länge sen jag kommenterade, men det var ju bara två dagar sen! De har blockat min blogg på jobbet, så kan inte kolla eller uppdatera, suck.



Låter väldigt jobbigt, det där förvirrade stunden som jag känner igen alltför väl. Varje morgon vaknar jag upp och fattar inte vart jag är. Mycket märkligt.



Åh.. Jag önskar jag kunde hjälpa dig ta bort all ångesten, och erbjuda dig mer stöd än detta. Så du kunde vara glad hela tiden och obekymrad! Jag hoppas att det hjälper lite i alla fall. Jag är stolt över att du gör något åt det, och inte bara låter äs styra. BRA!

Jag ska ta ditt råd och göra det själv!

Jag har förresten bestämt mig, nu blir det dagvård. Börjar om en och en halv vecka. Juice, huvudrätt, kaka OCH glass. Fantastiskt. Men vet du? Det blir bra!



Tänker på dig vännen, fortsätt kämpa. Du har verkligen rätta tankesättet!

2010-01-27 @ 23:46:00
Blogg http://silentlyscreaming.blogg.se/

Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig

Mailadress (publiceras ej)


Din egen blogg/hemsida


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0