Hujeda mig, back on track igen.

Har haft en vän från Stockholm här i en vecka så datorn har för det mesta stått oanvänd vad gäller bloggandet. Nu är det dock dags att ta i med hårdhandskarna igen. Har kommit till nya insikter, fått lite nya funderingar, nya fjärilar som flyger runt i magen.
För det första ska jag bege mig ner till Arbetsförmedlingen och be om studievägledning - jag tror nämligen att jag ska börja plugga igen! Har aldrig känt att det har varit något som lockat eftersom jag inte har något som jag verkligen brinner för. Men för ca en vecka sedan kom jag till insikt att det vore väldigt intressant och spännande att plugga till psykolog eller något åt det hållet. Jag vill vara engagerad emotionellt, få andra människor att må bra. Jobba med människor! Framför allt kvinnor och ungdomar. DET skulle kunna vara ett kall!
Jag vill inte stå på en fabrik och jobba till leda och värk, jag vill ha ett jobb som spelar roll, ett jobb som betyder något och som jag kan tänka mig att göra tills jag går i pension!
Så definitivt ett socialt jobb, inte nödvändigtvis just psykolog, men det finns ju många liknande jobb som inte kräver lika lång utbildning.
Ska bli väldigt spännande att se vad de har att säga på Ams.

Har haft jättekul i veckan med Bella, vi har filmat (hennes största dröm som hon brinner för är att bli regissör), promenerat, ätit god mat, sett på bra film och festat lite också.
Det var verkligen längesen jag var så berusad och det behövde jag! Har sådan fruktansvärd träningsvärk i nacken efter att ha headbangat, hoppat runt och rockat loss till skön musik i två-tre timmar!
Träningsverk i nacken, magen, benen och ett stort blåmärke på rumpan efter att ha tappat balansen i vilda rörelser! Precis som det ska vara efter en hård kväll ute!
Älskar att vi har ett ställe i Jönköping som spelar Janis Joplin, Nirvana, AC/DC, Ebba Grön och en massa annan klassisk underbar rock, punk, osv! Ibland spelar de till och med Metallica!
Då går jag upp i atomer, då existerar bara jag och musiken!
Synd bara att åldersgränsen är 18, man märker verkligen hur stor skillnad fyra år gör i mognad på många som går dit. Jkpg borde verkligen ha ett sådant ställe för ca 23 år och uppåt.

Hur som, en liten uppdatering bara.
Ska komma igen med bloggandet och läsandet av bloggar nu när jag är själv hemma igen.

Peace out!


Kommentarer
Skrivet av Lianna

Jag gillar skarpt din nya bloggdesign, supercool!

TUSEN tack för din kommentar igår, jag har svarat i ett inlägg på min blogg :)



Låter som en superbra idé att plugga till psykolo eller liknanade, du har det enlaget som krävs. Styrkan att dela med dig och stötta andra. Jag borde ju veta! :)

Själv går jag också en kvällskurs i psykologi, men eftersom jag är så sjuk fortfarande tror jag att det är mer skadligt än nyttigt. Måste nog bli friskare först. Men det är sjuukt intressant.



Ha en jättebra dag vännen!

2010-01-26 @ 10:26:45
Blogg http://silentlyscreaming.blogg.se/

Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig

Mailadress (publiceras ej)


Din egen blogg/hemsida


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0