Nu bryter helvetet lös igen

                
Apati
Illamående
Tårar 
Ångest 
Osäkerhet 
Förtvivlan
Sorg
Saknad
Förvirring
Huvudverk
Tomhet

Slåss mot gamla demoner. Ska jag släppa in dig i mitt liv igen?
Orkar jag? Vill du, eller bryr du dig ens?
Saknar närhet, hatar att sova själv sådana här nätter.
Jag önskar att någon kunde dyka upp ur tomma intet om man viskade den personens namn.
Ingen kärlek inblandad, bara någon som ville hålla om en och vara där för att fylla tomrummet.
Någon som brydde sig om en och förstod att man behövde en famn att försvinna i.
Som inte blev obekväm av att man grät, utan höll hårdare.
Inga ord behövde yttras, vill bara få vara svag och sårbar men ändå känna mig trygg.
Vill krossa fasaden och visa mitt allra innersta, svagaste jag, den jag egentligen är.
Avslöja mina sanna färger och känna acceptans.
Vill slita av mig mina kläder, mitt skinn, allt som döljer mig och skrika:
SÅ HÄR SER JAG UT!
JAG VET ATT JAG ÄR FUL, YNKLIG OCH LITEN
MEN DET HÄR ÄR VAD SOM FINNS INUTI MIG, BAKOM KLÄDER OCH FASADER!

Som om det inte vore fel att vilja visa det för någon.
Som om det faktiskt fanns någon som genuint ville ställa upp av de själen.
Som om jag skulle kunna visa det.


Kommentarer
Skrivet av Lianna

Åh lilla lilla tjejen.

Jag önskar jag kunde ta bort all ångest ifrån dig, att ge dig styrka och kraft, ge digen karta för att visa dig vilket håll du ska gå ut. Jag önskar jag kunde erbjuda några tröstande ord, men jag står tyst.



Det enda jag kan erbjuda är mitt stöd, jag finns om du vill prata. Du klarar det här, jag lovar dig det.

2010-01-12 @ 12:50:19
Blogg http://silentlyscreaming.blogg.se/
Skrivet av Lianna

Ååh lilla tjejen. Jag blev så glad av din kommentar, skönt att du förstår vad jag menar. Jag har i alla fall fått byta tabletter nu, skönt.



Jag tror att du skulle må bättre, på alla plan om du slapp gömma dig bakom den här fasaden. Om du kunde vara ärlig med dig själv och de runt omkring dig. Att dölja saker och försöka vara stark när man inte orkar gör ingen nytta. Det kommer sluta med att du inte orkar och faller. Det vill jag inte se, och jag vet att du har mod och styrka att klara dig igenom detta. Jag stöttar dig på alla plan jag kan, säg bara till.



Ta hand om dig lilla gumman. Styrkekramar!

2010-01-12 @ 14:41:14
Blogg http://silentlyscreaming.blogg.se/
Skrivet av Lianna

Jag tror garanterat att du är "stark nog för att vara svag" och jag hoppas du mår bättre snart.

Jag kämpar på, en dag i taget, en måltid i taget, en tugga i taget, typ :)



Ha det jätte bra tjejen, hoppas du får en bättre dag än jag. Det är alltid lättast att vara klok och ge råd åt andra, men att sen leva efter det själv är svårt..

Vill du prata finns jag här! Om du vill kan jag lägga till dig på msn, om du känner att du inte vill prata med dina vänner? För att stänga in allt är nog ingen bra ide..



Kramar!

2010-01-12 @ 16:46:25
Blogg http://silentlyscreaming.blogg.se/

Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig

Mailadress (publiceras ej)


Din egen blogg/hemsida


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0