Är det så det ska va?

Vad menar man egentligen med att stryka över viss text i sitt blogginlägg? När man gör det helt random menar jag, typ så här: "Idag har jag vart och badat och ätit våfflor". WHAT? Va ere liksomm? Betyder det att man egentligen inte ville äta våfflor? Att man gjorde det mot sin vilja? Hatar man våfflor? Är de fula? Eller vadå? Då är det väl lika bra att skriva det istället för att stryka över det som om det vore en lista man checkar av eller? Har jag fel?
Det finns inte med i det svenska språket när man skriver text på papper, men bara för att man har det alternativet på datorn/bloggen så måste man ju såklart använda det, är det så? För att det är lite spejsat så där? Lite roligt, lite whateverIdon'tcare-orginellt?
Det har stört mig fruktansvärt länge och gör det fortfarande! Ge mig en jävligt bra förklaring på varför ni stryker över random ord!

Är det så här det ska va?
Näpp, det åker i soptunnan om jag får bestämma!

Kommentarer
Skrivet av Elinor

Jag håller helt med! Jag hajar inte heller varför man stryker över! Skit i å skriva det i såfall! För det kan ju inte vara samma sak som att stryka under något... för då gör man väl det istället?



Jag blir också galen på sånt!

2010-08-30 @ 20:09:20
Blogg http://redishfox.blogg.se/

Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig

Mailadress (publiceras ej)


Din egen blogg/hemsida


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0