System overload

Vill skriva att det var droppen som fick bägaren att rinna över, men problemet är att bägaren aldrig rinner över. Den blir bara mer och mer överfull. Överbelastad. När den väl rinner över kommer jag förmodligen få kortslutning.
Jag har i allafall nått en gräns där jag förstått att det inte funkar längre. Det går ut över andra nu, personer jag tycker om, och det kan jag inte tillåta. Om jag inte tappar ur lite vätska ur bägaren så kommer alla jag bryr mig om att försvinna. Har bokat tid hos en kurator nu, jag kan inte ständigt hålla upp en fasad mot andra, för den kommer brista till slut. Det kommer bara göra att jag stöter bort människor istället för att hålla dem nära. Fasaden är ju till för just det, för båda sakerna egentligen. Att hålla någon på avstånd samt att hålla denne i närheten så att den inte försvinner ur ens liv.

Men nu har det gått för långt, nu är det dags att göra något åt det. Ensam är inte stark, det enda som händer är att man förgör sig själv.


Kommentarer

Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig

Mailadress (publiceras ej)


Din egen blogg/hemsida


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0