Jag får minsann vara en bitch för jag har mens och du får inte säga emot ett jävla skit

Surfade runt lite rutinmässigt nu på morgonkvisten, på facebook bland annat, och ser ett inlägg på förstasidan från "Tjejer i allmänhet" (vilket jag tyckte verkade vara en smårolig grupp som drev med könsroller). En statusuppdatering löd så här. Det gjorde mig lite smått irriterad, speciellt att läsa kommentarerna. Självklart har man humörsvängningar när man är gravid, det vet jag inte mycket om. Vissa har väl mer, andra mindre. Men just den grejen att vi kan bete oss precis hur vi vill och bara skylla ifrån oss det på graviditet, mens eller klimakterie. Är det okej att man säger till sin pojkvän/man/whatever "Din jävla idiot, du är dum i huvudet, gå och dö" etc, etc och sen anta att han inte ska, nej - att han inte får ta illa upp, för att hon har mens eller är gravid?

"Jag kan bete mig precis hur jag vill, ändå står killarna i kö för att få vara med mig. Vi kan vara hur slyniga vi vill, ändå kan inte karlarna leva utan oss"

Get a fuckin grip! Hur jävla trevligt är det egentligen? Om killar skulle bete sig som svin mot oss och ha något månatligt att skylla på så skulle det vara en helt annan sak! Det skulle minsann inte gå för sig, näädå! Nu måste han skärpa sig, du vet väl hur du tämjer din man? Så får han inte göra. 
Tjejer får alltså bete sig hur fan de vill och inte bara när de har mens, nej de får vara "slynfittor" året om! Det är tillåtet för vi är ju tjejer! Passar det inte så är det bara att fortsätta gå. Jag kommer få skrika på dig, slå på dig, jag kommer få säga att jag hatar dig och bete mig precis som jag vill. Du får inte göra ett skit tillbaka för då är du en mansgris och kvinnohatare. Take it or leave it, 'cause I aint changin!

Det är för jävla lågt att skylla på mens och sån bullshit! Var en människa för fan, inte ett djur! Är man ett par så är det samma villkor och samma nivå som gäller!
Så fort det är dags för min helvetesperiod försöker jag tänka på hur jag beter mig. Det slår lätt slint, det gör det, men man kan inte skylla på mens och tycka att det är okej att vara en fitta mot allt och alla, eftersom de måste förstå att man får bete sig hur som helst. Nej, det måste de fan inte! De måste inte stå ut med skit bara för att man inte känner eller orkar bry sig om att kontrollera sig!

Hur jävla kul och trevligt är det att bete sig som en bitch egentligen? Är det någon som vinner på det? Definitivt inte tjejen i alla fall. Som sagt, det slår lätt slint, men är man mogen och självmedveten så kan man hejda sig och tänka "Vänta lite, glöm inte vilken vecka det är. Glöm inte att andas. Skitsaker är inget att hetsa upp sig för".

Jag menar ju givetvis inte att man ska stå där och ta skit bara för att man har sin lingonvecka (fult jävla ord), det beror ju givetvis på hur man blir behandlad också, men försök tänka som en människa, som du skulle gjort i vanliga fall. Inte som ett mensmonster. Är det en skitsak så är det inget att bry sig om, men man måste kunna skilja på skit och skit.

Peace...

Kommentarer
Skrivet av Twiggy

De ska inte behöva ta skiit av oss tjejer pågrund av detta.

Det är ungefär som man ser gravida går runt och se döendes ut (liksom det är ingen sjukdom att vara gravid).

2010-03-18 @ 12:25:57
Blogg http://www.metrobloggen.se/twiggy
Skrivet av Twiggy

Tack för dina peppande ord. Kram

2010-03-18 @ 12:28:23
Blogg http://www.metrobloggen.se/twiggy
Skrivet av Jennie

fina ord och jag kan bara hålla med !

2010-03-19 @ 22:50:14
Blogg http://sheislost.blogg.se/

Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig

Mailadress (publiceras ej)


Din egen blogg/hemsida


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0