Vårdepression?

Har hört att många blir deprimerade nu när våren kommer, en så kallad vårdepression. Men wtf, vilken jävla tid på året det än är så kallas det för någon form av säsongsbunden depression, så kanske onödigt och orättvist att skylla på våren som är så härlig och vacker. 
Jag vet verkligen inte vad som är på gång med min hjärna och min kropp just nu, det enda jag vet är att kroppen känner sig vissen så gott som hela tiden. Hjärnan är tung och dyster, den känns bara som en stor svart klump. Från stunden jag vaknar känner jag så och jag vet inte varför.
Vädret är underbart men jag får bara ångest av att se ut genom fönstret. Speciellt när jag ser det genom persiennerna, kanske borde dra upp dem så känns det mindre som ett fängelse. Så. Tror det hjälpte lite.
Jag önskar att jag kunde kasta allt åt helvete just nu. Allt som man måste göra, bry sig om, ta ställning till. Jag vill bara få vara helt obekymrad. Som om man är på en semester långt, långt bort.

Jag orkar inte träna, jag orkar inte plugga, jag orkar inte vara social eller glad, orkar inte bry mig om någonting över huvud taget.

Jaha och nu började jag gråta utan anledning också... Great, just great.

Kommentarer
Skrivet av Madde

Fan vad baj det är jag vet hur det känns kan jag säga :S

Man måste ändå likförbannat rida ut stormen och låta sig vara nere ett tag...

Men försök i alla fall ta dig ut för det hjälper!

Jag vill bara slå folk som säger; ta en promenad och lyssna på fåglarna...

Fågel kvitter rör mig inte i ryggen väser jag och försöker se oberörd ut ;)

Men när jag råkar ta mig ut och känner en varm vind istället för bitande kyla och en sleten raggar bil rullar förbi helt otippat och dom skriker; BIRA BIRA BIIRA kan jag inte låta bli att dra på smil groparna ;)

köss

2010-03-30 @ 22:18:41
Blogg http://madelli.blogg.se/

Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig

Mailadress (publiceras ej)


Din egen blogg/hemsida


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0