Olycka

Hur kommer det sig att jag drömmer så mycket om vänner i otäcka situationer? Igår natt drömde jag att en barndomsvän till mig blev påkörd av en bil när hon cyklade, så illa påkörd att hon dog. Till saken hör att jag STÖR MIG SÅ JÄVLA MYCKET PÅ FOLK SOM KÖR FÖR NÄRA! Till er som ligger i röven på andra när ni kör bil - dessa faktum fick mig att stressa ned och hålla avstånd:

1: Om du inte har en sträcka där du kan köra om, whats the use att klistra sig fast i röven på framförvarande fordon?

2: Personen framför dig kommer inte köra i 120 på en 70-väg bara för att du vill det, mest troligt är att han/hon saktar in för att jävlas eftersom du är så dum i huvudet och ligger mindre än 2 cm bakom denne.

3: Om det skulle hoppa fram ett rådjur eller en älg eller springa ut ett barn mitt i gatan framför första bilen så att den måste tvärnita så kommer du köra din jävla bil rätt in i den och ge föraren skador för livet, kvadda din egen bil, kvadda bilen framför, förmodligen tvingad att betala böter för vårdslöshet i trafiken (jag skulle stämma dig din jävel!), kanske till och med dö på kuppen. BARA för att du tyckte att "Kärringen får väl gasa lite". Was it wort it? Did'nt think so.

Alltså. Du kommer inte om. Du kommer inte fortare fram. Personen i bilen framför kommer köra i 55-60 km/h där det är 70 vilket resulterar i att det kommer ta ännu längre tid för dig att komma till din destination. Du kanske krockar och dör.
Hade du så jävla bråttom från början? Nej, de flesta har inte det, de vill bara framframfram NUUUUUU!!!!!! och skiter i konsekvenserna det kan innebära att det medför. Så slow down, lugna ned nerverna, för du lär få en hjärtattack när du blir äldre om du ska hålla på så här.

Slutsats: "Jag kan inte köra om, jag kommer inte fortare hem till middagen, jag kan krocka och dö = lika bra att hålla avståndet och INTE RISKERA DET!"

Visst, jag håller inte hastigheten, oftast ganska långt ifrån, men jag är ingen idiot. Jag är ingen fartdåre som utsätter andra för press och fara. Jag har trafikvett. Ligger det någon framför mig exakt i 70 km/h, ja, då får jag helt enkelt anpassa mig. Jag har ändå inte bråttom.

Ok, anledningen till varför detta hör till saken, drömmen, är ju såklart att min vän dog på grund av en sådan idiot som inte kunde hålla avstånd.

Drömde i natt om en annan vän som fick en obehaglig sjukdom, man visste inte om den var farlig eller om den ens gick att bota. Hoppas jag drömmer något trevligt i natt...

Nu är det dags att ta tag i dagens sysslor, ska iväg till äldreboendet i Tenhult där jag ska jobba i sommar, möte med Tjejjouren kl 17 (tror jag, bäst att kolla), hinna med träning, utgång av hund, städning, tvättning, ringning av folk, osv osv.

Peace out





Kommentarer

Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig

Mailadress (publiceras ej)


Din egen blogg/hemsida


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0