Det är bara tjockisar som inte springer när det regnar

Ja, det är väl ingen hemlighet - jag blir EXTREMT provocerad av extrem fetma. Eller fetma över huvud taget. Inte övervikt eller kurvor, storlek 44 eller där runtomkring, utan FETMA. När man riskerar sin hälsa för att man inte orkar träna. När man kostar pengar för skattebetalarna för att man inte kan låta bli all den där colan, inte kan hålla sig borta från McDonald's, när man måste ha något onyttigt att käka till filmen - VARJE DAG! När man kostar pengar för att man är lat helt enkelt. Jag säger inget om sjukdomar som diabetes, eller viktuppgång p.g.a depression osv. När fetman SJÄLV blir en sjukdom, då har det gått för långt!
Anyway.... Det jag tänkte komma till var att det regnar. Och jag har druckit kaffe. Jag har skitit. Klätt på mig för en löprunda. Och det spöregnar. Jag vill inte ut. Men jag ska springa ändå. Det är bara tjockisar som använder regn som ursäkt för att slippa motionera.

Kommentarer

Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig

Mailadress (publiceras ej)


Din egen blogg/hemsida


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0