Saker jag saknar

Skogen. Att vandra omkring i timtal med Sagan om Ringens soundtrack i lurarna, min stav och nat gront att ha pa sig, utan att behova vara radd for att nagot fruktansvart australiskt vidunder med huggtander, fenor, tentakler, tvahundra ben, nervgift och diverse andra livsfarliga egenskaper ska hoppa fram och sluka mig.


Att kunna uttrycka mig ordentligt i skrift och tal utan att vanda pa orden sa det blilr svenskt tal med engelsk grammatik. Nar jag till exempel vill saga bakfull pa svenska ar det forsta ord som dyker upp i huvudet "overhangsen". Sarskrivning ar nagot av det varsta jag vet, men pa engelska ar det snarare lag att skriva isar ord an att skriva ihop dem, sa jag maste tanka efter en extra gang innan jag skriver nagot.


En fungerande hjarna. Jag har blivit en zombie har, jag behover inte tanka pa nagot sa hjarnan har kort och gott kopplat ifran helt. Jag glommer saker och jag har svart att tanka logiskt och strategiskt.


Mina morgonrutiner. Vakna, dricka kaffe, vanta en timma och sen ge mig ut och springa. Har aldrig vagt sa mycket som nu, men det tynger (haha...) mig inte sarskilt mycket eftersom jag vet att det kommer vara enkelt att aterga till min normala "form" igen genom att ateruppta dessa rutiner.


Att ligga i min egen sang och se pa en bra film med chips, godis och nagot att dricka. Aven att somna till Family Guy/Simpsons/Southpark.


Ga upp pa morgonen, fore Isabella och gora i ordning en riktigt lyxig frukost med varm choklad (med marshmallows givetvis), croissanter, sylt, nutella, smor, ost av alla dess slag, med mera, sedan vacka det sovande monstret (jag vagrar anvanda "sleeping beauty") med Enya och ljuva loften om mat, solsken och sjungande dvargar.


Ha vanner omkring mig som lyssnar pa samma musik som jag (tack och lov att jag tog med mig min iPod, for Australien har fan sa gott som ingen metalscen), svensk sommar med ol, musik och gott sallskap.


Kora omkring i golfen som en biltjuv och spela Metallica pa hogsta volym, samt skjutsa folk i nod eller bara kora till nagot stalle jag aldrig varit och ta nagra bloss fran pipan.


Spela D&D i timtal!!!


Kunna anvanda alla mina klader igen som formodligen tuggats sonder av malar vid det har laget (ah, alla mina sketsnygga T-shirts!!)


Ha en egen javla toalett dar jag inte behover kanna stressen av att nagon vill in efter mig! Ta ett varmt bad med tillbehor som en bok, ett doftljus, whisky och musik.


Anvanda farsans monsterstereo i kallaren samtidigt som jag gar los pa boxningssacken till Rage Against the Machine.


Listan skulle formodligen kunna fortsatta i evighet... Givetvis saknar jag min familj, mina vanner och nara och kara, men det utgar jag ifran att ni redan vet om.
Kort och gott - jag ar redo att aka hem nu. Det har vart javligt kul och vissa stallen kommer jag definitivt atervanda till, skulle kunna bo i Oz utan problem...
Hur som helst - Mama I'm coming home!

Kommentarer
Skrivet av isabella

Haha sovande monstret kommer snart och tar dig!

2012-06-30 @ 17:55:10

Lämna en kommentar

Namn
Kom ihåg mig

Mailadress (publiceras ej)


Din egen blogg/hemsida


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0